Hummus (pomazánka z cizrny a sezamu)

Pomazánka, kterou naprosto miluji. Do nedávné doby jsem ji vůbec neznala. Poprvé jsem ji okusila na ochutnávkách v našem Wellness centru Radosti ve Frenštátě pod Radhoštěm. Na internetu i v nejrůznějších kuchařkách je možné najít spoustu receptů s nejrůznějšími přísadami, a to jak zdravými (např. česnek), ale i s těmi méně zdravými (kečup). Já mám nejraději variantu bez česneku, která mi umožňuje dokonale si vychutnat úžasnou chuť sezamové pasty – tahinu.

Suroviny:

2 šálky doměkka uvařené cizrny, 3-4 stroužky, česneku (nemusí být), 1 ½ lžíce citronové šťávy, ½ lžičky soli, 4 lžíce tahinu (z obchodu, nebo receptu), 2 lžíce oleje, mletý koriandr, kečup (nemusí být)

Postup:

Všechny suroviny rozmixujte dohladka (5 – 7 minut). Hotovou pomazánku jemně posyp mletým koriandrem a pokapejte trochou kečupu nebo olivového oleje. Přestože humus je netradiční pomazánka, může mnohé překvapit svojí výjimečnou chutí.

Příprava 4 lžic tahinu

¾ šálku sezamu, 4 lžíce oleje (olivová nebo běžný konzumní), ½ lžičky soli

Sezam se solí dejte do mixéru a mixujte za postupného přilévání oleje na jemnou pastu.